4 de junio de 2024

Walt Whitman

Tu, que m'agafes la mà,
siguis qui siguis,
sense una cosa, tot serà inútil
-és un avís lleial que et dono,
abans no vagis més endavant:
no sóc qui t'imagines,
sóc molt diferent.

Qui voldria convertir-se
en un seguidor meu?
Qui es presentaria
candidat al meu afecte?

El camí és dubtós,
el resultat incert, potser destructiu;
hauries de renunciar a tota la resta,
jo exigiria ser el teu Déu,
únic i exclusiu,
la teva iniciació seria
llarga i esgotadora,
tota teoria de la teva vida passada
tota conformitat amb les vides del teu entorn,
hauries d'abandonar sens falta;
per tant, deixa'm anar ara,
abans de trasbalsar-te més, retira
la mà de les meves espatlles,
deixa'm i continua el teu camí.

Walt Whitman, Leaves of Grass

No hay comentarios:

Publicar un comentario